Cepten konuşmada Avrupa birincisiyiz

İçinde bulunduğumuz yılın ikinci çeyreğinde 11 milyona yakın sabit abonenin yanında mobil hizmetlere abone olanların sayısı 76,6 milyon oldu. Türkiye, aynı çeyrek içerisinde 441 dakikalık ortalama aylık mobil kullanım süresiyle Avrupa birincisi oldu.
20.09.2017
115 kez okundu
kiyikose@devrimgazetesi.com.tr

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre; haberleşme sektöründe yaşanan gelişmelerin hız kazandığı belirtildi. 2017 yılının ikinci çeyreğinde 11 milyon sabit abonenin yanında 76,6 mobil abone sayısıyla penetrasyon oranının yüzde 96’ya kadar ulaştığı saptandı. Ajans Press ve ITS Medya’nın aynı dönem içerisinde gerçekleştirdiği medya incelemesinde Nisan Haziran arasında mobil kullanımla ilgili 13 bin 214 haber çıkışı tespit edilirken, cepten internet hakkında 2 bin 740 haber yansıması çıktığı belirtildi.
Türk halkının aylık 441 dakikalık mobil kullanım süresiyle Avrupa birincisi olduğu çeyrek dilimde, 3 milyona yakın abonenin hat taşıma işlemi gerçekleştirdiği belirtildi. Numarasını taşıyanların sayısı ise günümüze kadar 106,5 milyonu buldu.4.5G’nin hayata geçmesiyle beraber bu teknolojiyi 59,9 milyon vatandaş kullanamaya başlarken, kullanıcıların aylık ortalama 6,3 GB data kullandığı belirtildi. Yapılan araştırmada cihazı ve sim kartı nedeniyle 4,5G’ye abone olamayan 24,9 milyon vatandaş bulunuyor. Fiber kablo uzunluğu ise 304 bin 530 kilometreye ulaştı.


Vatandaşı aldatanla uzlaşmak ne demektir?

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkçi’nin bazı yayın organlarında ‘yapılacak düzenlemeyle tüketicinin korunmasıyla ilgili kesilen cezaların indirileceği’ şeklindeki demecine Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Hasan Atak’tan tepki geldi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde, Tüketicinin Korunması Kanunu gereğince tüketiciyi aldatan reklamları inceleyen Reklam Kurulu tarafından, geçtiğimiz onbeş aylık süre boyunca, tüketiciyi aldatan GSM operatörleri, bankalar ve diğer iletişim şirketleri ile bir gıda firmasına kanundan gelen yetkisine dayanarak para cezaları verdiğini belirterek; “Son onbeş ay boyunca tüketiciyi aldatan, tüketicinin bilgi eksikliğini istismar eden bazı firmalara verilen para cezalarının toplamı 2.660.000 liraya yükseldi. Başta GSM operatörleri olmak üzere tüketiciyi aldatıcı reklam veren firmalar birleşerek Gümrük ve Ticaret Bakanlığının kapısını aşındırdılar. Bakanlığa bu cezaların yüksekliğinden şikayetçi oldular” dedi.
Hasan Atak, para cezaları düşürülerek masum tüketici mi yoksa suçlu firmaların mı korunacağını sorarak şöyle dedi: “ Geçtiğimiz günlerde bizzat Gümrük ve Ticaret Bakanımız Sayın Bülent Tüfenkçi tarafından yapılan bir açıklama ile ‘cezaların miktar ve oranları takdir edilirken esas alınacak ölçünün yeniden değerlendirileceği, yapılacak düzenlemeyle tüketicinin korunmasıyla ilgili kesilen cezalarda uzlaşma müessesinin de hayata geçirileceği ve bunun çok önemli olduğu açıklanarak firmaların ve piyasanın uzlaşma noktasında büyük bir beklentisi olduğu’ bilgisi verilmişti. Şimdi biz soruyoruz; aldatıcı reklam suçu işleyerek binlerce tüketiciyi mağdur eden firmalara karşı verilecek ceza kanunen belirlenir. Bu, önce aldat. Suç işle. Sonra senle uzlaşayım mantığıyla mı tüketici korunacaktır? Suç işleyip vatandaşı aldatanla uzlaşmak ne demektir ” .
BAKANLIK TASARIYI TÜKETİCİ İLE TARTIŞMAYACAK MI?
TÜDEF Genel Başkanı Hasan Atak, “ Tüketicinin Korunması Hakkında Yasanın ilk çıktığı 1995 yılından beri yasada yapılan tüm değişiklikler tüketici dernekleri ve vakıfları ile birlikte tartışılarak TBMM’ne sevk edilirdi. Şimdi ise söz konusu açıklamada ‘konuyu Başbakanlığımıza sunarak önümüzdeki günlerde Meclis gündemine göre yasalaştırmak için bir çalışmamız var’ değerlendirilmesi yapılmıştır. Biz bu tüketiciyi reklam yolu ile aldatan firmalara verilen para cezalarının hafifletilmesine kesinlikle karşıyız. Bu yüksek görülen para cezaları da durup dururken koyulmadı. Bunlar, başta tüketiciler olmak üzere, ilgili tüm taraflarla tartışılarak yılların uygulaması ve deneyimi doğrultusunda getirilen cezalardır. Nasıl trafik cezaları, kabahat cezaları, vb. para cezaları artıyorsa, bu cezalar da öyle artmaktadır. Tüketicinin cezaları indirerek korunması gibi bir anlayışı asla kabul etmeyeceğiz ” dedi.