BTS VE KESK KAZA İLE İLGİLİ AÇIKLAMA YAPTI

Çorlu’da yaşanan elim tren kazası nedeni ile ilgili olarak KESK Eş Genel Başkanı Mehmet Bozgeyik ve BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş, basın açıklaması düzenledi.
11.07.2018
253 kez okundu

Edirne’nin Uzunköprü ilçesi ile İstanbul Halkalı seferini yapan yolcu treninin 5 vagonu, Tekirdağ’ın Muratlı ile Çorlu arasında bulunan Sarılar Mahallesi'nde raydan çıkarak devrildi. Metrelerce sürüklenen trende bulunan yolcular büyük korku ve dehşet yaşadı. Kazada 362 yolcu ve 6 personelden, 341’i yaralanırken 24 kişi de hayatını kaybetti. Yaşanan elim tren kaza sonrası Kamu Emekçileri Sendikası Konfederasyonu (KESK) Eş Genel Başkanı Mehmet Bozgeyik ve Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Hasan Bektaş, bölgede yaptıkları incelemenin ardından Çorlu’da bulunan Birleşik Metal İş Sendikası Eğitim Salonu’nda basın açıklaması düzenledi. İlk olarak bölgedeki izlenimlerini aktaran KESK Eş Genel Başkanı Mehmet Bozgeyik, “Kamu emekçisi arkadaşlarımız ile bölgede kapsamlı bir inceleme yaptık. Yapmış olduğumuz değerlendirmeleri ayrıntılı bir rapor ile kamuoyu ile paylaşacağız. Kazada yaşamını yitiren 24 yurttaşımızın ailelerin baş sağlığı, hastanede tedavileri devam eden yaralılarımıza da acil şifalar diliyorum. Tren kazalarında 400’e yakın yurttaşımız hayatlarını kaybetti. Tüm kazalarda olduğu gibi Çorlu’da da olan kazada Ulaştırma Bakanlığı ve Hükümet sorumludur” dedi.

KAZA DEĞİL, FACİA
BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş da “Demir yollarında uzun aralıklarla kaza oluyor fakat bilançoları da ne yazık ki ağır oluyor. Burada kazanın oluş şekli bir tabiat olayı olarak adlandırılıyor. Yağmur sebebi ile biriken sular önce toprağı aşındırıyor, sonra da demir yolundaki taşları süpürdükten sonra raylar askıda kalıyor. Tren bu menfezden geçtiği sırada yaşanan esneme sonrasında raydan çıkmasına sebebiyet verdi. Bakan özellikle yağmur yağışı üzerinde durdu ve yolu yeni açtıklarını söyledi. Biz çok iyi biliyoruz ki olaylar böyle değil. Uzun süreden beri gelen bir ihmaller zinciri var. Yaklaşık 110 yıllık bir yolda trenler gidip geliyordu. Bizim demir yollarımızda yollar iki şekilde alt ve üst yapı olarak tabir edilir. En önemlisi de alt yapı. Bu yolun geometrisinin değiştirilmesi gerekiyordu. Bölgede toprak yapısı çok yumuşak ve yağmur aldığında balçık haline geliyor. Bu bir demir yolu kazası değil, ihmaller sonucu yaşanmış bir demir yolu faciasıdır” dedi.
Emirhan KAYA